رئیس سی‎‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام اینکه تعدادی از ناشران و کتاب‌فروشان هنوز بسته‌های خود را تحویل پُست ندادند، ادامه داد: حجم سفارش‌ها از نمایشگاه کتاب بالا بود و طبیعی است که تحویل و ارسال آن‌ها زمان می‌برد.

احمدوند: حجم سفارش‌های نمایشگاه کتاب بالا بود/ بسته‌های پستی در راه است

یاسر احمدوند با اشاره به فعال بودن مجموعه پاسخگوی تلفنی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: کارشناسان مجموعه در مرکز پاسخگوی تلفنی نمایشگاه (۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱) حضور دارند و مواردی را که توسط مخاطبان مطرح شود پیگیری می‌کنند، همچنین امکان دسترسی به تاریخچه خرید و مراحل پستی از طریق وبگاه نمایشگاه کتاب وجود دارد.

همکاران وزارت فرهنگ در مراکز پستی مستقر شدند و به همکاران اداره پست کمک می‌کنند تا کار با مشکل کمتری پیش برود

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه تعدادی از ناشران و کتاب‌فروشان هنوز بسته‌های خود را تحویل پست نداده اند، ادامه داد: حجم سفارش‌ها از نمایشگاه کتاب بالا بود و طبیعی است که تحویل و ارسال آن‌ها زمان می‌برد. شاید ظرفیت پست در برخی از شهرستان‌ها به اندازه سفارش‌ها نبود، در نتیجه به زمان بیشتری برای انجام خدمات نیاز دارند.

رئیس سی‎‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام همکاری مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت پست، توضیح داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همکاری با پست بسته‌هایی را که مشکل آدرس یا بسته‌بندی نامناسبی داشتند، اصلاح، مجدد بسته‌بندی و ارسال کرد. همکاران وزارت فرهنگ در مراکز پستی مستقر شدند و به همکاران اداره پست کمک می‌کنند تا کار با مشکل کمتری پیش برود.

به گفته او ناشران و کتاب‌فروشانی که هنوز سفارش‌های خود را پست نکردند، بسته‌ها را به تدریج آماده و پست و مسئولان نمایشگاه هم این روند را پیگیری می‌کنند.

برای اصلاح بسته‌های پستی از ناشران و کتاب‌فروشان وجهی دریافت نمی‌شود

احمدوند با تاکید بر اینکه تا زمانی که کتاب به دست خریدار نرسد پولی به ناشر و کتاب‌فروش پرداخت نمی‌شود، گفت: وقتی مردم از نمایشگاه خرید انجام می‌دهند، هزینه کتاب به امانت در اختیار نمایشگاه قرار می‌گیرد و به محض اینکه کتاب توسط خریدار دریافت شد، مبلغ با ناشر و کتاب‌فروش تسویه می‌شود، مسئولان نمایشگاه کتاب بر این روند نظارت دارند، آن را پیگیری می‌کنند و امیدواریم به صورت حداکثری سفارش‌ها به دست مردم برسد.

تا زمانی که کتاب به دست خریدار نرسد پولی به ناشر و کتاب‌فروش پرداخت نمی‌شود

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ۲۳ هزار بسته پستی که در همکاری وزارت فرهنگ و شرکت پست اصلاح و برای مخاطبان نمایشگاه ارسال شد، بیان کرد: برای این خدمات از ناشران هزینه‌ای دریافت نمی‌شود مگر اینکه ثابت شود اشتباه از طرف ناشر بوده است.

به گفته رئیس سی‎‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناشران و کتاب‌فروشان پیش از شروع نمایشگاه، قراردادی امضا کردند که یکی از موارد آن پذیرش پرداخت ۳ درصد از سود خالص ناشران و کتاب‌فروشان در بخش مجازی است. اگر ناشر یا کتاب‌فروشی این قرارداد را امضا نکرده باشد، نمی‌توانست عضو نمایشگاه کتاب شود. این مساله جدیدی نبود و این روال همیشه بوده است.

احمدوند با تاکید بر اینکه ارسال مبلغ خرید کتاب توسط ناشر یا کتاب‌فروش به جای کتاب سفارش داده شده، تخلف است، ادامه داد: این موارد حتما رسیدگی می‌شود. اگر ناشر یا کتاب‌فروش تعدادی از سفارش‌ها را پست نکند، این مشخص می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.